Ένα Ψηφιακό Βήμα για την επιχείρηση, ένα Ψηφιακό Άλμα για την επικοινωνία της

Νέα στοιχεία
Ενημερώθηκε στις: 8 Ιουνίου 2018

Υπάρχουν ανώριμες επιχειρήσεις;

Υπάρχουν, αλλά αυτές που θα μας απασχολήσουν τόσο εμάς, όσο και το υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης, και ειδικότερα στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος Ανταγωνιστικότητα Επιχειρηματικότητα Καινοτομία (ΕΠΑνΕΚ), είναι όσες επιχειρήσεις χαρακτηρίζονται με αυτόν τον ίσως άκομψο όρο ως “ψηφιακά ανώριμες” και ανήκουν στην πολύ μικρή, μικρή, ή μεσαία κατηγορία επιχειρηματικής δραστηριότητας.

Η προκήρυξη δύο νέων δράσεων με τίτλους “Ψηφιακό Βήμα” και “Ψηφιακό Άλμα”, αναμένεται να πραγματοποιήσει ακριβώς αυτό που δηλώνει: την ένταξη και την ανάπτυξη αντίστοιχα των επιχειρήσεων στη νέα ψηφιακή εποχή. Με συνολικό προϋπολογισμό 100.000.000 €, στόχος είναι η ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας, θέτοντας στην υπηρεσία της κάθε ψηφιακό μέσο, από τον υλικοτεχνικό εξοπλισμό για την ένταξη, μέχρι την ψηφιακή επικοινωνία και το διαδικτυακό marketing για την εξέλιξη.

 

Σε τί πραγματικά αφορά;

Πέρα από την αγορά ή την ανανέωση του εξοπλισμού και του λογισμικού, στο επενδυτικό σχέδιο, το οποίο θα κληθεί να συντάξει η κάθε υποψήφια προς επιδότηση επιχείρηση, κυρίαρχη θέση έχουν οι επονομαζόμενες υπηρεσίες ΤΠΕ, δηλαδή υπηρεσίες Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Με πιο απλά λόγια, η δημιουργία ενός ολοκληρωμένου Ηλεκτρονικού Καταστήματος (eshop), αλλά και όλο το ψηφιακό Marketing προώθησης της επιχείρησης μέσα από τις υπηρεσίες ψηφιακής διαφήμισης, όπως οι Google ads, Facebook ads, την παρουσία στα Κοινωνικά Δίκτυα, τη σύνδεση σε πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου (e-marketplaces), αλλά παράλληλα και η Πιστοποίηση της ψηφιακής πολιτικής ασφάλειας και οι υπηρεσίες καταχώρισης, παραμετροποίησης, μεταφοράς και διαχείρισης δεδομένων, αποτελούν βασικές παραμέτρους για τα πρώτα ψηφιακά βήματα, αλλά και την επίτευξη του ψηφιακού άλματος μιας επιχείρησης.

Ποιές όμως είναι οι επιλέξιμες επιχειρήσεις;

Κατά το γράμμα των δράσεων, επιλέξιμες επιχειρήσεις για χρηματοδότηση και στις δύο δράσεις είναι οι μη προβληματικές ΜΜΕ, που λειτουργούν νόμιμα στην ελληνική επικράτεια, με μία από τις επιλέξιμες μορφές επιχειρήσεων εταιρικού/εμπορικού χαρακτήρα, έχουν κλείσει τουλάχιστον δύο πλήρεις διαχειριστικές χρήσεις, τηρούν βιβλία Β’ ή Γ’ κατηγορίας, διαθέτουν τουλάχιστον έναν επιλέξιμο ΚΑΔ, δεν αποκλείονται με βάση το άρθρο 40 του Ν. 4488/2017, ούτε εκκρεμεί σε βάρος τους ανάκτηση κρατικής ενίσχυσης έπειτα από απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, με την οποία μια ενίσχυση κηρύσσεται παράνομη και ασυμβίβαστη με την εσωτερική αγορά και έχει θετικό (>0) αποτέλεσμα προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων σε μία από τις τρεις διαχειριστικές χρήσεις που προηγούνται του έτους υποβολής της αίτησης χρηματοδότησης, για τις οποίες έχει ήδη υποβληθεί φορολογική δήλωση.

Από τη στιγμή που η επιχείρησή σας πληροί τις παραπάνω προϋποθέσεις, τα πράγματα είναι αρκετά απλά στη διαδικασία τους. Θα κληθείτε αρχικά να συμπληρώσετε ένα ερωτηματολόγιο, βάσει του οποίου θα καταχωριστεί η επιχείρησή σας στην κλίμακα ψηφιακής ωριμότητας. Η κατάταξη αυτή είναι εκείνη που θα καθορίσει σε ποιά από τις δύο δράσεις θα πρέπει να ενταχθεί. Αυτό συμβαίνει καθώς τα κριτήρια του “Ψηφιακού Βήματος” απευθύνονται κυρίως στη βιωσιμότητα μίας επιχείρησης και την ψηφιακή ταυτότητά της, ενώ αντίστοιχα, το “Ψηφιακό Άλμα” αφορά κυρίως όλα εκείνα τα γενικότερα στοιχεία της ψηφιακής οργάνωσης μιας επιχείρησης και την ανάπτυξη της παρουσίας της μέσα από τις υπηρεσίες Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών.

Μαζί με την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησης, ο κάθε ενδιαφερόμενος θα πρέπει να καταθέσει και όλα τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, τα οποία θα συνοδεύουν το ερωτηματολόγιο. Στη συνέχεια θα πρέπει να υποβληθεί ένα επενδυτικό σχέδιο, το οποίο θα συμπεριλαμβάνει όλες τις προβλεπόμενες δράσεις για την αναβάθμιση της επιχείρησης· δράσεις οι οποίες θα πρέπει να αφορούν ετήσια βάση και να καλύπτουν το 50% της επιχορήγησης.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

  • Ψηφιακό Βήμα

Με το Ψηφιακό Βήμα συνδέονται οι δύο χαμηλότερες βαθμίδες ψηφιακής ωριμότητας Δ και Γ και σκοπός του είναι να βοηθήσει τις αντίστοιχες εταιρείες να κάνουν το βήμα προς την επόμενη βαθμίδα. Για τον λόγο αυτόν, ο Προϋπολογισμός του Ψηφιακούς Βήματος επιβεβαιώνεται πως φτάνει τα 50.000.000 €, τα Επενδυτικά Σχέδια κυμαίνονται από 5.000 € έως 50.000 €, η Επιδότηση φτάνει μέχρι και το 50% των επιλέξιμων δαπανών, ενώ τέλος ως Χρόνος Υλοποίησης Επενδυτικών Σχεδίων ορίζονται οι 12 μήνες.

  • Ψηφιακό Άλμα

Το Ψηφιακό Άλμα κυριολεκτεί. Στόχος του είναι η αλματώδης αναβάθμιση της κάθε επιχείρησης κατά δύο βαθμίδες. Από τη Δ στη Β και από τη Γ (ή τη Β) στην Α. Για τον λόγο αυτόν, ο Προϋπολογισμός του Ψηφιακούς Άλματος επιβεβαιώνεται πως φτάνει τα 50.000.000 €, τα Επενδυτικά Σχέδια κυμαίνονται από 55.000 € έως 400.000 €, η Επιδότηση φτάνει μέχρι και το 50% των επιλέξιμων δαπανών, ενώ τέλος ως Χρόνος Υλοποίησης Επενδυτικών Σχεδίων ορίζονται οι 18 μήνες.

Και για τις δύο Δράσεις του Προγράμματος, η Περίοδος Υποβολής αιτήσεων ένταξης, οι οποίες πραγματοποιούνται ηλεκτρονικά στο Πληροφοριακό Σύστημα Κρατικών Επενδύσεων (https://www.ependyseis.gr) ξεκινά στις 11 Ιουνίου 2018 και ολοκληρώνεται στις 17 Σεπτεμβρίου 2018.

Επιλέξιμες Δαπάνες

Μιλώντας για τις επιλέξιμες δαπάνες αναβάθμισης, αυτές περιλαμβάνονται στην έκταση της ακόλουθης λίστας:

  • Προμήθεια, μεταφορά, εγκατάσταση και λειτουργία, νέων μηχανημάτων και λοιπού εξοπλισμού ΤΠΕ, απαραίτητου για τη λειτουργία της επιχείρησης και την εξασφάλιση των παρεχόμενων υπηρεσιών.
  • Προμήθεια και παραμετροποίηση λογισμικού.
  • Ηλεκτρονικό κατάστημα απαραίτητα με χαρακτηριστικά:
  1. 2 τουλάχιστον γλώσσες
  2. Mobile responsive
  3. Λογισμικά παραγγελιοληψίας, αποθήκευσης και ηλεκτρονικών πληρωμών

 

  • Υπηρεσίες που αφορούν σε:
  1. φιλοξενία (hosting, collocation)
  2. σύνδεση στο διαδίκτυο
  3. ψηφιακή διαφήμιση (google ads, facebook ads)
  4. ανάπτυξη ψηφιακού υλικού διαφήμισης
  5. ανάπτυξη ή/και πιστοποίηση ψηφιακής πολιτικής ασφάλειας
  6. μεταφορά δεδομένων ή παραμετροποίηση λογισμικού
  • Μισθολογικό κόστος εργαζομένων (νέο προσωπικό).

Τί σημαίνουν όλα αυτά στην πράξη;

Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να υπάρχει μία οργανωμένη σχεδίαση της επικοινωνιακής και ψηφιακής ταυτότητας της επιχείρησης. Από τα επικοινωνιακά χαρακτηριστικά της εικόνας της, μέχρι την ολοκληρωμένη Φιλοσοφία της, αλλά παράλληλα και τον σωστό τρόπο που θα μπορούσε να εκμεταλλευτεί τις ψηφιακές τεχνολογίες για να επικοινωνήσει ολοκληρωμένα όλα τα δεδομένα της, στόχος είναι η μετάφραση στην πράξη της επένδυσης αυτής σε πραγματικό όφελος, μέσα από την εξασφάλιση ενός συνεχώς αναπτυσσόμενου κύκλου ενθουσιασμένων πελατών, που πάντα θα επιστρέφουν, σίγουροι πως βρίσκουν την πραγματική επικοινωνία των αναγκών τους.

Θέλουμε να μοιραστούμε μαζί σας το μυστικό της επιτυχημένης επένδυσης, μέσα από μία τέτοια πραγματική ευκαιρία. Και το μυστικό αυτό δεν είναι άλλο από την πραγματική εστίαση σε δύο σκέλη: Στη δημιουργία της πραγματικής Ταυτότητας και της ουσιαστικής Επικοινωνίας της, και στη Σχεδίαση του ολοκληρωμένου Ψηφιακού Στίγματος της επιχείρησης, χτίζοντας πραγματικούς διαύλους Ψηφιακής Επικοινωνίας με το κοινό στόχευσης.

Μιλήστε με τους ειδικούς._