Package Design & Branding για το ελαιόλαδο Kliros
Kliros

Το package design από μόνο του αποτελεί μια πρακτική και ταυτόχρονα δημιουργική πρόκληση, και σε δεσμεύει να ανταποκριθείς και στα δύο αυτά χαρακτηριστικά. Πρακτική, καθώς θα πρέπει η συσκευασία να ανταποκρίνεται στις ουσιαστικές προϋποθέσεις λειτουργικότητας και προστασίας του προϊόντος, ενώ ταυτόχρονα, στο δημιουργικό κομμάτι, θα πρέπει να αναδεικνύει το ίδιο το προϊόν. Στην περίπτωσή μας, ένα εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο από το νησί της Θάσου, βρισκόταν σε αναζήτηση συσκευασίας και ονόματος. Η Artware αποδέχθηκε τις δύο αυτές προκλήσεις του package design και του branding, ξεκινώντας έτσι τη διαδικασία μελέτης των ποιοτικών χαρακτηριστικών του προϊόντος, αλλά και των δεδομένων του ανταγωνισμού.

Δύο ήταν τα ακρογωνιαία χαρακτηριστικά που μας ενέπνευσαν στη δημιουργία αυτού του project. Το πρώτο ήταν η ίδια σημασία του προϊόντος, τόσο μέσα στην Ιστορία, όσο και στην καθημερινή του χρήση, ως ένα εξαιρετικά πολύτιμο αγαθό στη διατροφή, στις παρασκευές και στο εμπόριο, αλλά και ως «λειτουργικό» ιδεώδες στην τοπική και ευρύτερη Μεσογειακή κουλτούρα.

Το δεύτερο χαρακτηριστικό ήταν η σημασία της ίδια της τοποθεσίας. Οι «ρίζες» του προϊόντος και «κλάδοι» της διαδρομής που ακολουθεί στην παραγωγή του, όλα άρρηκτα συνδεδεμένα με το ίδιο το χώμα, σε ένα κομμάτι γης, έναν κλήρο.

Package Design & Branding για το ελαιόλαδο Kliros

Η ουσία του σχεδίου πηγάζει από τη τοπογεωγραφία του ίδιου του προϊόντος.

Package Design & Branding για το ελαιόλαδο Kliros
Package Design & Branding για το ελαιόλαδο Kliros
Package Design & Branding για το ελαιόλαδο Kliros
Kliros – The Brand
Με άμεση ρίζα του τη λέξη «κλῆρος», το όνομα του προϊόντος επιλέχθηκε με στόχο να περιγράψει ένα σύνολο από νοηματικά χαρακτηριστικά που του αποδίδονται, όπως το άγγιγμα της μοίρας, την τύχη, το κληροδότημα, το αγροτεμάχιο, αλλά και το μυθολογικό υπόβαθρο που το συνδέει στους αγρούς με τη μυθική παρουσία της αρχαιοελληνικής θεάς της γεωργίας, της Δήμητρας. Έτσι, μέσα από το ίδιο το όνομα εισέρχονται τα νοήματα που συνθέτουν την αξία του ίδιου του προϊόντος, η διαχρονική σημασία του, αλλά και η αγνότητά του, όπως αυτή προδίδεται από τον τρόπο παραγωγής του, δηλαδή την εν ψυχρώ εξαγωγή του από τον καρπό της ελιάς.
Package Design & Branding για το ελαιόλαδο Kliros
κλήρος <κλῆρος, ο: 1. λαχνός, 2. μέσο και έπαθλο κλήρωσης, 3. κληροδότημα, 4. αγροτεμάχιο, 5. η μοίρα (μτφ.)
Package Design & Branding για το ελαιόλαδο Kliros
Κλήρος – Ως Package Design

Δημιουργήσαμε για το ελαιόλαδο Kliros έντεκα διαφορετικού μεγέθους συσκευασίες από γυαλί και μέταλλο. Σκοπός μας ήταν να ενσωματώσουμε πλήρως τα χαρακτηριστικά του brand στην εικαστική πληροφορία του σχεδίου. Οι λευκές γραμμές, πάνω στις σκούρες επιφάνειες του γυαλιού και του μετάλλου, δημιουργούν την οπτική αποτύπωση ενός τοπογραφικού χάρτη αγροτεμαχίων -κλήρων, που προορίζονται για την καλλιέργεια του καρπού- με τα τρία κεντρικά να έχουν χρυσό επιχρωματισμό, ώστε να σχηματίσουν το αρχικό γράμμα k του ονόματος Kliros. Έτσι, ακόμη και μέσα από τη χρυσοτυπία, περνούν οι ίδιες οι αξίες του πολύτιμου αυτού αγαθού.

Package Design & Branding για το ελαιόλαδο Kliros
Αισθητική και λειτουργικότητα στη σχεδίαση
Package Design & Branding για το ελαιόλαδο Kliros

Kliros

Έτος: 2019
Τομέας: Συσκευασία

Branding and Packaging