Πολιτισμική Ταυτότητα ≥ Εταιρική Ταυτότητα

Σε μια επιχείρηση, η εταιρική ταυτότητα καθορίζει, και ταυτόχρονα δηλώνει, μαζί και με άλλα πράγματα, (όπως για παράδειγμα τις ικανότητες των στελεχών και της ηγεσίας), την πραγματική εμβέλεια της επιχείρησης. Δηλαδή, αφ’ ενός πόσο μακριά βλέπουμε, και αφ’ ετέρου από πόσο μακριά φαινόμαστε.

Εταιρική ταυτότητα είναι επίσης η εικόνα που θέλουμε να έχουν οι άλλοι για την επιχείρησή μας, αλλά και η εικόνα που έχουμε εμείς οι ίδιοι.

Η απόφαση για τον επαναπροσδιορισμό μιας εταιρικής ταυτότητας σχετίζεται πάντα με την επιθυμία της εταιρείας να διευρύνει τον επιχειρηματικό της ορίζοντα. (Επιχειρηματικός ορίζοντας σημαίνει: πελάτες, προμηθευτές, κοινή γνώμη, εργαζόμενοι, ανταγωνιστές, συνάδελφοι, κοινωνικά δίκτυα, δημόσια διοίκηση, μέσα μαζικής ενημέρωσης, κλπ).

Και ενώ πάρα πολλές φορές, τις περισσότερες, ο επανασχεδιασμός της επιχειρηματικής ταυτότητας δίνει αυτήν τη δυνατότητα, την καθιστά εφικτή, την κάνει πραγματοποιήσημη, η επιχείρηση παραμένει ένα σύστημα μετρίων επιδόσεων και χαμηλής αποτελεσματικότητας και αποδοτικότητας.

Η διεύρυνση του επιχειρηματικού ορίζοντα μέσα από τον επαναπροσδιορισμό της εικόνας της επιχείρησης, αντί να φέρει μια πολυπόθητη αλλαγή, συνεχίζει απλά την στασιμότητα, την διαιωνίζει και συχνά αντί να δημιουργήσει εξωστρέφεια, παράγει ακριβώς το αντίθετο: εσωστρέφεια!

Και αντί να διευρύνει τον επιχειρηματικό ορίζοντα τον περιορίζει ακόμα περισσότερο. Αντί να βλέπουμε ακόμα πιο μακρυά, κλεινόμαστε στην περίφραξη του εργοστασίου, στα πάνελ των ψυγείων, στο πάρκινγκ της μεταφορικής, ή στις κλειστές πόρτες των γραφείων μας στα οποία για να εισχωρήσει κάποιος πρέπει πρώτα να χτυπήσει, μετά να περιμένει την άδεια εισόδου και μετά να μπει.

 

Ειναι σημαντικό να αναζητήσουμε τα αίτια αυτής της αυξανόμενης εσωστρέφειας των επιχειρήσεων, που στους εργαζόμενους μετατρέπεται σε αδιαφορία και στα στελέχη και την ηγεσία σε αλαζονεία.

Ο λόγος είναι, κυρίως, το χάσμα που υπάρχει ανάμεσα στην εταιρική ταυτότητα της επιχείρησης και την πολιτισμική ταυτότητα των ανθρώπων μιας επιχείρησης. Και με τον όρο πολιτισμική ταυτότητα, επίσης εννοούμε την εμβέλεια των ανθρώπων της επιχείρησης, όπως αυτή εκφράζεται μέσα από τις συμπεριφορές, την επικοινωνία, την ποιότητα και το είδος των σχέσεων με τον ανθρώπινο ορίζοντα της επιχείρησης, δηλαδή τους πελάτες, τους προμηθευτές, κλπ.

Ο επαναπροσδιορισμός μιας εταιρικής ταυτότητας είναι πολύ σημαντικό να συνοδεύεται, (για να έχει τα επιθυμητά αποτελέσματα) και από τον επαναπροσδιορισμό της πολιτισμικής ταυτότητας των ανθρώπων της επιχείρησης. Δηλαδή τις αντιλήψεις των ανθρώπων μας για τον επιχειρηματικό μας ορίζοντα.

Και είναι σημαντικό, επανασχεδιάζοντας την εταιρική μας ταυτότητα να επανασχεδιάσουμε ταυτόχρονα και την πολιτισμική μας ταυτότητα.

Επικοινωνήστε μαζί μας για να γνωρίσετε περισσότερα επάνω στην πολιτισμική ταυτότητα και πως αυτή θα απογειώσει την εταιρεία σας.