Δημιουργώντας μια Ιστοσελίδα: Web design & development by Artware

Η δημιουργία μίας ιστοσελίδας αποτελείται από δύο βασικά στάδια: Τη σχεδίαση και την ανάπτυξη. Ή έτσι έχουμε συνηθίσει να πιστεύουμε πως συμβαίνει… Στην πραγματικότητα η δημιουργία μίας ιστοσελίδας περιλαμβάνει αρκετά περισσότερα βήματα, κάποια από τα οποία -όσο κι αν φαίνεται παράξενο- συμβαίνουν μακριά από την οθόνη ενός υπολογιστή.

Αυτό συμβαίνει, καθώς μία ιστοσελίδα δεν είναι απλά ένα ακόμα “εργαλείο επικοινωνίας”. Η ιστοσελίδα είναι η ψηφιακή εικόνα μιας επιχείρησης στον χώρο του διαδικτύου. Η επίσκεψη στην ιστοσελίδα ισοδυναμεί με επίσκεψη στον φυσικό χώρο της επιχείρησης, σε απόλυτο παραλληλισμό. Από την υποδοχή, τη φιλοξενία, την εξυπηρέτηση, μέχρι και την εταιρική φιλοσοφία και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, όλα ακολουθούν -ή θα έπρεπε να ακολουθούν- την ίδια γραμμή. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.

Artware Teamwork

Μακριά από την οθόνη του υπολογιστή

Πριν ξεκινήσουμε ακόμη και να μιλάμε για κατασκευή ιστοσελίδας, υπάρχει το πρώτο και βασικότερο βήμα, αυτό της επικοινωνίας. Όπως ακριβώς για να δημιουργήσεις μια προσωπογραφία απαιτείται να βλέπεις τα χαρακτηριστικά του προσώπου, έτσι συμβαίνει και με την ιστοσελίδα. Για τη δημιουργία της ιστοσελίδας θα πρέπει να γνωρίζουμε όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά της επιχείρησης και, ακόμη περισσότερο, όσα την κάνουν να διαφοροποιείται από το σύνολο του ανταγωνισμού της. Έτσι, το πρώτο βήμα είναι να βρεθούμε σε άμεση επικοινωνία με τον ενδιαφερόμενο, να ακούσουμε προσεκτικά όσα έχει ο ίδιος να μοιραστεί μαζί μας, και έπειτα να εκμαιεύσουμε όλα εκείνα τα δεδομένα που απαιτούνται για τη σύνθεση της πλέον ολοκληρωμένης εικόνας. Και κάπως έτσι ξεκινάει μία διαδικασία, η οποία έχει ως κέντρο της τον ίδιο τον άνθρωπο. Τόσο τον ίδιο τον επαγγελματία, μέσα από την επιχείρησή του, όσο και τους εν ενεργεία ή εν δυνάμει πελάτες του. Στόχος μας είναι να ακολουθήσουμε όλα εκείνα τα προκαθορισμένα από εμάς βήματα, δημιουργώντας μία εξαιρετική εμπειρία στον ενδιαφερόμενο, αναλαμβάνοντας κάθε λεπτομέρεια που θα μπορούσε να καταναλώσει δικό του πολύτιμο χρόνο.

Έρευνα και Ανάλυση εσωτερικού περιβάλλοντος

Τεχνικά, η έρευνά μας έχει ήδη ξεκινήσει. Ουσιαστικά όμως, μόλις ολοκληρώσαμε την πρώτη επικοινωνία και γνωριμία. Αυτό σημαίνει ότι ακολουθεί το ουσιαστικό στάδιο της έρευνας και μελέτης των ποιοτικών χαρακτηριστικών. Όλα ξεκινούνε από μία φράση-κλειδί: “Ποίος είναι ο στόχος που θα πετύχουμε;”. Η απάντηση σε αυτό το ερώτημα θα προκαθορίσει τόσο τον τρόπο προσέγγισης στη δημιουργία, όσο και την επικοινωνιακή πολιτική που θα βρει εφαρμογή.

Στα ποιοτικά χαρακτηριστικά έρευνας και ανάλυσης αυτού του βήματος περιλαμβάνονται η Ταυτότητα της εταιρείας και το Όραμά της, το κοινό στόχευσης, τα προϊόντα και οι υπηρεσίες της, τα σημεία επαφής / πώλησης, η υπάρχουσα επικοινωνιακή πολιτική, τα ιδιαίτερα δυναμικά χαρακτηριστικά της, αλλά και οι πιθανές αδυναμίες της, τα δεδομένα των συναλλαγών της με τους πελάτες της και ο προγραμματισμός εξέλιξης. Αυτά είναι μερικά ενδεικτικά δεδομένα τα οποία συνυπολογίζονται για τον προκαθορισμό της στρατηγικής σχεδίασης, εφαρμογής και δημιουργίας περιεχομένου της ιστοσελίδας. Αρκούν όμως για να δώσουν την ολοκληρωμένη εικόνα των αναγκών που μπορεί να έχει μία εταιρεία, ως προς τα χαρακτηριστικά και τα δεδομένα που θέλει να επικοινωνήσει μέσω της νέας ιστοσελίδας της; Για να κάνουμε αυτό το ερώτημα, η απάντηση προφανώς και θα είναι αρνητική. Για τον λόγο αυτόν ακολουθεί η έρευνα του λεγόμενου “εξωτερικού περιβάλλοντος”.

Έρευνα και Ανάλυση εξωτερικού περιβάλλοντος

Όσο κι αν μοιάζει ασαφής ο τίτλος, το βήμα αυτό είναι αυστηρά συγκεκριμένο και εξαιρετικά σημαντικό. Μπορεί να έχεις μελετήσει την εταιρεία και να γνωρίζεις τα ποιοτικά χαρακτηριστικά της, πολλά όμως από αυτά μπορεί να είναι κοινά με τον ανταγωνισμό, ή δευτερεύουσας σημασίας ως προς το συναλλασσόμενο κοινό. Για τον λόγο αυτόν είναι απαραίτητος ο εντοπισμός των αναγκών και των επιθυμιών του καταναλωτή, αλλά και ο βέλτιστος τρόπος κάλυψής τους.

Αυτά τα δεδομένα συνδυάζονται με το δεύτερο κομμάτι εστίασης αυτού του βήματος, το οποίο δεν είναι άλλο από τη μελέτη του ανταγωνισμού και τη σε βάθος ανάλυση των χαρακτηριστικών των υπαρχόντων και των εν δυνάμει ανταγωνιστών. Η ανάλυση αυτή της αγοράς δίνει όλες εκείνες τις πολύτιμες πληροφορίες, οι οποίες θα αποτελέσουν τη βάση για τη χάραξη της επικοινωνιακής στρατηγικής της ιστοσελίδας, ώστε να μπορεί να αναδείξει τα πραγματικά ποιοτικά χαρακτηριστικά της εταιρείας, των προϊόντων ή των υπηρεσιών της, και να εστιάζει με απόλυτη ακρίβεια στα χαρακτηριστικά του αγοραστικού κοινού.

Αυτή είναι η αρχική βάση δεδομένων που συγκεντρώνουμε. Η διαδικασία είναι συγκεκριμένη, η εφαρμογή της όμως προσαρμόζεται πάντοτε στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της κάθε περίπτωσης. Στόχος μας είναι να αναδείξουμε τα δεδομένα της ανάλυσης, δίνοντας την πραγματική εικόνα που μπορεί να αναδείξει την ποιότητα, αλλά και τη μοναδικότητα.

Όλα τα παραπάνω βήματα συνοδεύονται από την άμεση επικοινωνία με τον πελάτη, ώστε το αποτέλεσμα να περιλαμβάνει τα χαρακτηριστικά της επαγγελματικής του ταυτότητας και να διαθέτει μία άμεση “οικειότητα” με τα δικά του δεδομένα. Αυτή είναι η ουσία στη δημιουργία εξατομικευμένων ιστοσελίδων. Ένα site το οποίο διαθέτει άμεση συνοχή με τη φυσική επικοινωνία, γίνεται άμεσα αναγνωρίσιμο από τους επισκέπτες του, οι οποίοι εύκολα μπορούν να ταυτοποιήσουν το ψηφιακό με το φυσικό.

Artware Planning

Brief: Στη βάση της επικοινωνίας

Η ραχοκοκαλιά της ιστοσελίδας χτίζεται μέσα από την επικοινωνία. Και αυτή τη φορά η επικοινωνία έχει να κάνει με όλα τα εμπλεκόμενα τμήματα της Artware. Τα αποτελέσματα της ανάλυσης δεδομένων μεταφράζονται σε λίστες, οι οποίες περιλαμβάνουν τα βήματα που θα πρέπει να ακολουθήσουν οι 3 αρχικοί εμπλεκόμενοι τομείς: Σχεδίαση, Ανάπτυξη, Δημιουργία περιεχομένου.

Οι λίστες αυτές περιλαμβάνουν την πλέον ολοκληρωμένη εικόνα, ή οποία θα μετατραπεί σε ένα οργανόγραμμα δομής της ιστοσελίδας για το περιεχόμενό της, αλλά και σε ένα συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα εργασιών. Το πρώτο υλικό, μαζί με αυτούς τους δύο οδικούς χάρτες κατασκευής, είναι η βάση της νέας συνάντησης με τον πελάτη. Η έγκριση των δεδομένων αυτών, αλλά και οι πιθανές συμπληρωματικές ανάγκες, διευθετούνται και παραδίδονται στα δημιουργικά τμήματα της Artware.

Web Design: Από τον Στρατηγικό Σχεδιασμό στη Σχεδίαση της Ιστοσελίδας

Κάθε ταξίδι απαιτεί και τον χάρτη του, έτσι στη δημιουργία της ιστοσελίδας, το πρώτο σχεδιαστικό βήμα είναι η δημιουργία του lay out, της δομής, με άλλα λόγια, που θα πρέπει να έχει κάθε μοναδική υποσελίδα. Ο καθορισμός της δομής των υποσελίδων, καθώς και της ροής της πληροφορίας, έρχονται ως άμεση απόρροια των δεδομένων και των αναγκών της ιστοσελίδας, των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών της εταιρείας, αλλά και της φύσης των προϊόντων ή των υπηρεσιών που προσφέρει, και αποτελούν υλικό ενός εκτενούς brief με τον πελάτη για την έναρξη δημιουργίας πλέον του site.

Στην Artware θεωρούμε πως η σωστή σχεδίαση μίας ιστοσελίδας αποτελεί ένα καλοζυγισμένο κράμα γνώσης, εμπειρίας και τέχνης. Το τελικό αποτέλεσμα δεν είναι απλά ένα ακόμα site, αλλά μια ιστοσελίδα με ξεχωριστή ταυτότητα. Για τον λόγο αυτόν μένουμε πάντα μακριά από έτοιμα templates και σχεδιάζουμε τα πάντα από μηδενική βάση, ώστε να ανταποκρίνονται πλήρως στα μοναδικά χαρακτηριστικά και στις ξεχωριστές ανάγκες του εκάστοτε πελάτη, της επιχείρησης και των προϊόντων ή των υπηρεσιών του.

Όμως, η δημιουργία δεν είναι μια διαδικασία μεμονωμένων επαγγελματιών. Όλα τα τμήματα της Artware συνεργάζονται για τη βελτιστοποιήση από το πρώτο βήμα μέχρι και την παράδοση της ιστοσελίδας, αλλά ακόμη και στο after sales support. Η Artware δουλεύει ως ομάδα· μία ομάδα, η οποία βρίσκεται συνεχώς δίπλα στον πελάτη, σε άμεση επικοινωνία μαζί του. Αυτό που έχει σημασία για εμάς δεν είναι ένα ακόμη επιτυχημένο web design & development, αλλά μία μοναδική εμπειρία επικοινωνίας, από κάθε οπτική και προς κάθε κατεύθυνση, με σημείο αναφοράς πάντοτε τον δικό μας πελάτη, αλλά, και κατ’ επέκταση, τους πελάτες της δικής του επιχείρησης.

Artware Business Plan

Web Development: Από την ποίηση του κώδικα στην Υλοποίηση

Η ανάπτυξη μιας ιστοσελίδας ζυγίζεται στη λειτουργικότητα και την αισθητική. Αυτό το ζύγισμα έχει μόνο μία συνιστώσα: την υπευθυνότητα. Και είναι ακριβώς αυτή η υπευθυνότητα, η οποία υπαγορεύει κάποιες συγκεκριμένες παραμέτρους: Καθαρός κώδικας, σύγχρονη μεθοδολογία, φιλικότητα στις μηχανές αναζήτησης, με κορυφαίο SEO, responsive design για πρόσβαση από κάθε τύπο και είδος συσκευής, βέλτιστη απόδοση ταχύτητας απόκρισης και πολλά ακόμη τεχνικά δεδομένα, τα οποία συνήθως δεν περνούν εύκολα από το μυαλό κάποιου άλλου, πέρα από του developer που αναλαμβάνει να φέρει κάθε τέτοιο έργο σε πέρας.

Graphics design: Αισθητική και λειτουργικότητα

Ο γραφικός διάκοσμος μιας ιστοσελίδας βρίσκεται εκεί για δύο βασικούς λόγους: να προσδίδει την αισθητική ταυτότητα, ενισχύοντας τον χαρακτήρα του site, και να μεταδίδει οπτική πληροφορία στον επισκέπτη. Η δημιουργία πρωτότυπου υλικού, είτε στατικής, είτε animated μορφής, είναι βασική προϋπόθεση για τη μοναδικότητα της ιστοσελίδας, και η δημιουργία αυτή συντελείται από το γραφιστικό τμήμα της Artware, πάντα σε άμεση επικοινωνία με τον πελάτη, ή ακόμη καλύτερα σε άμεση επικοινωνία με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του, όπως αυτά έχουν προκύψει από τις επαφές μαζί του και από τα αποτελέσματα των προπαρασκευαστικών βημάτων.

Κανένας πλεονασμός και καμμία έλλειψη. Είναι η χρυσή τομή, η οποία δημιουργεί την αρμονική παρουσία της εικόνας σε μία ιστοσελίδα. Από τη σχεδίασή της, μέχρι την εφαρμογή και την τοποθέτησή της, όλα περνούν μέσα από τα φίλτρα των δεδομένων που έχουν προκύψει από τη μελέτη και την ανάλυση των μοναδικών χαρακτηριστικών του κάθε project.

Content creation: Ποιότητα και εξειδίκευση

Πολλές φορές δεν είναι εύκολο να βρεθούν οι κατάλληλες λέξεις. Κάποιες άλλες φορές, ακόμη κι αν βρεθούν οι κατάλληλες λέξεις, δεν είναι εύκολο να βρεθεί ο σωστός τρόπος για να διατυπωθούν έτσι, ώστε να περάσουν το μήνυμα που θα πρέπει να περάσουν. Όλα κινούνται γύρω από τη συγγραφή ποιοτικού περιεχομένου. Από το περιεχόμενο της πληροφορίας, μέχρι το δημιουργικό περιεχόμενο· εκεί βρίσκεται όλη η ουσία της πληροφορίας που θα λάβει ο επισκέπτης της ιστοσελίδας.

Μοιάζει απλό, αλλά δεν είναι. Κάθε λέξη μετράει· η επιλογή της, η σωστή θέση της, η παρουσία της στο κείμενο, το ύφος… Όσο κι αν όλα αυτά μοιάζουν αυτονόητα, δεν γίνονται χωρίς τη γνώση και την επαγγελματική, αλλά και την καλλιτεχνική, προσέγγιση. Αυτός είναι ένας δεύτερος κώδικας, ο οποίος συνθέτει όλα τα επικοινωνιακά χαρακτηριστικά της ιστοσελίδας ως προς τους επισκέπτες της, αλλά και το πόσο οι μηχανές αναζήτησης θα αγαπήσουν περισσότερο μια ιστοσελίδα, πέρα κι από τον τέλειο προγραμματισμό της.

Artware Content

Φωτογράφιση: Τέχνη και τεχνική

Σε αυτό το σημείο θα πρέπει να υπολογίσουμε και μία ακόμη βασική παράμετρο: τη φωτογράφιση. Κάθε αριθμός, κάθε ψηφιακό δεδομένο, μαζί με το συνοδευτικό κείμενο, περιλαμβάνει και την επαγγελματική οπτική αποτύπωσή του. Είναι η τελική εικόνα της πραγματικότητας, η οποία συλλαμβάνεται, επεξεργάζεται και τοποθετείται ως περιεχόμενο στην ιστοσελίδα, με στόχο να πει τη δική της μοναδική ιστορία στον επισκέπτη.

Η φωτογράφιση προϊόντων, ανθρώπων και χώρων έχει πάντα διπλή υπόσταση. Από τη μία, η καθαρά τεχνική γνώση της άριστης επικοινωνιακής αποτύπωσης και, από την άλλη, η αισθητική αρτιότητα της καλλιτεχνικής δημιουργίας. Αυτές οι δύο παράμετροι κάνουν το αποτέλεσμα όχι μόνο να διαφοροποιείται από το σύνολο, αλλά και να επικοινωνεί άμεσα τα χαρακτηριστικά του στον επισκέπτη.

Data entry: Τα δεδομένα σας γίνονται κομμάτι της ιστοσελίδας

Συνήθως η καταχώριση των προϊόντων στην ιστοσελίδα είναι μία διαδικασία που απαιτεί γνώση, αλλά και χρόνο. Όταν μία εταιρεία διαθέτει ένα εκτεταμένο πλήθος κωδικών, αυτοί θα πρέπει να καταχωριστούν ανά κατηγορία, αλλά και να είναι προσπελάσιμοι από τα κάθε είδους εσωτερικά ή εξωτερικά ευρετήρια, να συνδεθούν ακόμη και με εξωτερικές μηχανές αναζήτησης ή βάσεις δεδομένων. Σίγουρα πρόκειται για το διεκπεραιωτικό κομμάτι πληροφοριών, όμως η ποιοτική παράθεσή τους δίνει σε αυτά τα δεδομένα την ταυτότητα εκείνη, ώστε να αποτελέσουν την τελική αφορμή για την επιλογή της εταιρείας από τον επισκέπτη της ιστοσελίδας.

Για όλους τους παραπάνω λόγους, η επαγγελματική διαχείριση αυτού του τομέα μπορεί να πραγματοποιηθεί από το τμήμα προγραμματισμού της Artware, με στόχο τη βέλτιστη προσπέλαση των δεδομένων και τη βέλτιστη αλληλεπίδραση με το κοινό.

Artware Design

Έλεγχος και Βελτιστοποίηση

Όλα είναι έτοιμα; Όλα μοιάζουν έτοιμα. Τίποτα δεν έχει ολοκληρωθεί, αν δεν πραγματοποιηθεί ο Έλεγχος και η Βελτιστοποίηση της ιστοσελίδας. Από τον έλεγχο σωστής προβολής, μέχρι τον δικλαδικό έλεγχο, και από τον έλεγχο κειμένων, μέχρι τον έλεγχο διασύνδεσης, τίποτα δεν μένει χωρίς να προσπελαστεί. Στόχος μας είναι να παραδώσουμε το άριστο· μία βελτιστοποιημένη ιστοσελίδα, χωρίς την παραμικρή αρνητική αξιολόγηση από την Google και δίχως σφάλματα. Αυτό είναι το σημείο στο οποίο εγκαθιστούμε τις εφαρμογές ασφαλείας, το SSL, αλλά και τη βελτιστοποίηση όγκου και ταχύτητας.

Τελικό βήμα είναι η διασύνδεση της ιστοσελίδας με τα προφίλ στα κοινωνικά δίκτυα και η εγκατάσταση των πρόσθετων για το διαδικτυακό marketing. Πλέον, το άνοιγμα στον ψηφιακό κόσμο είναι δεδομένο και η ιστοσελίδα είναι έτοιμη για να παραδοθεί.

Πάνω από όλα η επικοινωνία

Πριν τη δημοσίευση της ιστοσελίδας, παραδίδουμε στον πελάτη την τελική μορφή. Με τη δική του έγκριση και την εφαρμογή όλων των προαπαιτούμενων, είμαστε έτοιμοι για να βγούμε και επίσημα live.

Όλη αυτή η διαδικασία είναι το προϊόν της αγάπης μας για αυτό που κάνουμε και το αποτέλεσμα δημιουργείται μέσα από την επικοινωνία και τη συνεργασία με τον πελάτη. Ένα εξατομικευμένο αποτέλεσμα, μέσα από μια μοναδική εμπειρία συνεργασίας, το οποίο έχει ως στόχο να δημιουργήσει μία νέα εξαιρετική εμπειρία επικοινωνίας, αυτή τη φορά μεταξύ της εταιρείας του πελάτη μας και των δικών της πελατών.

Ένα νέο ψηφιακό προφίλ, ένα νέο ψηφιακό επαγγελματκό site, ή ένα νέο ηλεκτρονικό κατάστημα, είναι πλέον έτοιμο να υποδεχτεί και να αλληλεπιδράσει με τους επισκέπτες του. Πού όμως και πώς φιλοξενείται;

Support και φιλοξενία: Η ιστορία μας τώρα αρχίζει

Κάθε ιστοσελίδα κατασκευασμένη από την Artware φιλοξενείται σε υψηλής ασφαλείας, dedicated servers, με στόχο τη βέλτιστη προσπέλαση και ασφάλεια των δεδομένων. Δεν σταματάμε όμως εκεί. Η Artware χτίζει σχέσεις εμπιστοσύνης και υποστήριξης, καθώς βρισκόμαστε πάντοτε δίπλα στον πελάτη προσφέροντας ενεργό support στην ιστοσελίδα του. Ακόμη μπορούμε να διαχειριστούμε και το επικοινωνιακό περιεχόμενο, μέσω της δημιουργίας quality content, αλλά και της εφαρμογής marketing campaign.

Από τα report των στατιστικών στοιχείων και τη δημιουργία περιεχομένου, μέχρι τη διαφήμιση και τις διαδικτυακές στρατηγικές marketing βρισκόμαστε δίπλα στον ιδιοκτήτη της ιστοσελίδας, όπως ακριβώς θα συνέβαινε αν διέθετε ένα αποκλειστικό in-house τμήμα για τον σκοπό αυτό.

Μέσα στην Artware

Αυτή είναι η διαδικασία κάθε φορά που ένα νέο project σχεδίασης, δημιουργίας και ανάπτυξης ιστοσελίδας καταφτάνει στα γραφεία μας. Η έρευνα ξεκινά, η οικονομική πρόταση διαμορφώνεται πάντα σύμφωνα με τα δεδομένα και τις ανάγκες του ενδιαφερόμενου και τις απαιτήσεις δημιουργίας· το πρόγραμμα και το σχεδιάγραμμα εργασιών καταρτίζονται και η δημιουργία ξεκινάει από το άλφα της σχεδίασης, μέχρι το ωμέγα της υποστήριξης. Αυτό όμως που βρίσκεται στο κέντρο κάθε διεργασίας, εκείνο που κινεί πραγματικά τα δημιουργικά νήματα, είναι η προσωπική επικοινωνία με τον πελάτη, η αντιμετώπιση των δικών του πραγματικών αναγκών και κυρίως η δημιουργία της κορυφαίας επικοινωνιακής εμπειρίας. Αυτοί είμαστε εμείς, η Artware._