Επιλέγοντας συνεργάτες…

Είτε πρόκειται για μία νέα επιχείρηση, είτε για μια επιχείρηση η οποία έχει ανάγκη από ανανέωση, υπάρχει μία αρκετά απαιτητική διαδικασία που θα πρέπει να ξεκινήσει μαζί με κάθε σκέψη δημιουργίας ή ανανέωσης. Αυτή η διαδικασία δεν είναι άλλη από τη δημιουργία της εταιρικής της ταυτότητας, αλλά και όλου του επικοινωνιακού πλαισίου στο οποίο θα κινηθεί.

Αρκεί κάποιος να googlάρει τη φράση “εταιρική ταυτότητα” και θα πάρει περίπου 2.800.000 αποτελέσματα. Μέσα σε αυτά τα αποτελέσματα μπορεί να συναντήσει τα πάντα: Αποκλειστικές εταιρείες και agencies, design studios και freelancers… Όλοι ισχυρίζονται -με τον δικό τους μοναδικό τρόπο- πως μπορούν να φτιάξουν κάτι τέλειο, όλοι πιστεύουν ότι είναι οι καλύτεροι, και, πραγματικά, κάποιοι μπορεί να λένε και την αλήθεια. Αλλά και πάλι, το ζήτημα βρίσκεται στο ότι αυτό, το διαφορετικό, που κάθε μία κατηγορία, αλλά και κάθε επαγγελματίας ξεχωριστά προσφέρει, θα πρέπει να είναι και το κατάλληλο για την κάθε ξεχωριστή περίπτωση.

 

Ας δούμε όμως το τί μπορεί σε ιδανικές συνθήκες να σας προσφέρει κάθε επαγγελματική κατηγορία ξεχωριστά:

O Freelancer: Ενός ανδρός …δουλειά

Ψάχνετε για ένα λογότυπο, ή για ένα φυλλάδιο Α4; Μάλλον εδώ θα πρέπει να κινηθείτε. Αλλά θα πρέπει να είμαστε ξεκάθαροι από την αρχή. Όταν λέμε “λογότυπο” εννοούμε ένα λογότυπο για μία μικρή επιχείρηση, όπως μία μικρή γραφική ταβερνούλα, ένα ωραίο καφέ, κάτι που δεν απαιτεί πολύ “φασαρία”. Ένας freelancer είναι ακριβώς αυτό που ορίζει ο τίτλος του. Είναι αποκλειστικά μόνος του και θα πρέπει να είναι ικανός σε όλα τα απαιτούμενα. Όμως, καλύτερα να του ζητήσετε αυτό στο οποίο είναι εξειδικευμένος. Και αυτό είναι απολύτως λογικό, από τη στιγμή που το ζητούμενο ενός επαγγέλματος είναι η εξειδίκευση. Σε κάθε άλλη περίπτωση, οι πιθανώς χαμηλότερες τιμές θα μπορούσαν πολύ εύκολα να μην ισχύουν, αν θα πρέπει να ζητήσετε δύο ή και τρία διαφορετικά άτομα για να ολοκληρώσετε κάθε ξεχωριστό ζητούμενο.

Το κόστος για τις υπηρεσίες ενός freelancer είναι μάλλον το πιο χαμηλό που θα βρείτε στην αγορά, σε αντιστοιχία με το εύρος των υπηρεσιών που προσφέρει και την εξειδίκευσή του σε έναν συγκεκριμένο τομέα, ταιριάζουν απόλυτα σε μία πολύ μικρή επιχείρηση με αντίστοιχες ανάγκες και budget.

 

Το Design Studio: Ευελιξία και αποτελεσματικότητα

Ένα Design Studio είναι κάτι τελείως διαφορετικό από το να απευθυνόσασταν σε έναν μοναχικό επαγγελματία. Και αυτό συμβαίνει για πολλούς λόγους. Αρχικά το Design Studio διαθέτει εξειδικευμένο προσωπικό για κάθε μία εργασία και απευθυνόμενοι σε αυτό αγοράζετε ουσιαστικά μία υπηρεσία του.  Είτε αυτό λέγεται Branding, είτε Marketing, είτε WebDesign, υπάρχει το κατάλληλο Studio στο οποίο θα μπορέσετε να απευθυνθείτε. Είναι ιδανικό για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, καθώς και για όλα τα αντίστοιχα project τα οποία διαθέτουν. Στα πλεονεκτήματά του, ένα Studio μπορεί να αναπτύξει εύκολα συνεργασίες για ένα εξειδικευμένο ζήτημα και με τρίτους, εξωτερικούς συνεργάτες του, προσφέροντάς σας με ασφάλεια την ολοκληρωμένη κάλυψη που έχει ανάγκη η επιχείρησή σας.

Το κόστος για την αγορά υπηρεσιών ενός Design Studio είναι προφανώς μεγαλύτερο από το να απευθυνθείτε σε έναν freelancer, αρχικά -καθώς το πραγματικό κόστος από μία μη εξειδικευμένη παροχή υπηρεσιών, θα μπορούσε να είναι πολύ μεγαλύτερο σε πραγματικά δεδομένα αγοράς, ακόμη και βραχυπρόθεσμα.

 

Creative Agency: Πλήρεις υπηρεσίες, πλήρες κόστος

Συνήθως μιλάμε για επίπεδο πολυεθνικών Agency, οι οποίες συνεργάζονται αποκλειστικά με αντίστοιχου εύρους εταιρείες σε κάθε τομέα προβολής, επικοινωνίας και προώθησης. Η λέξη “συνεργάζονται” έχει κυρίως να κάνει με την προσφορά αποκλειστικών σχέσεων συνεργασίας για ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα και όχι για την προσφορά υπηρεσιών ανά project. Διαθέτουν εξειδικευμένο προσωπικό δημιουργίας και επικοινωνίας, γραφεία σε αρκετές χώρες του κόσμου, και είναι παράλληλα οι καλύτεροι μεταπωλητές υπηρεσιών, αφού τις περισσότερες φορές αναθέτουν κάποιο από τα επιμέρους project τους σε άλλα Design Studio με τα οποία συνεργάζονται.

Οι τιμές κινούνται σε δεκαπλάσια -χωρίς να είναι σχήμα λόγου- βάση από αυτές ενός Design Studio και η επιλογή του πελάτη γίνεται συνήθως αντίστροφα, με βάση το μέγεθος και το αγοραστικό κοινό του ίδιου του ενδιαφερόμενου.

Τί ταιριάζει πού;

Ας συνοψίσουμε: Στην περίπτωση του freelancer, μάλλον εδώ θα πρέπει να αποκλείσουμε οτιδήποτε άλλο πέρα από μικρά και κυρίως ατομικά start-up, τα οποία δεν διαθέτουν κεφάλαιο για ολοκληρωμένες υπηρεσίες. Το αποτέλεσμα θα είναι σχετικό με την εξειδίκευση του freelancer, γι’ αυτό και απαιτείται προσοχή στην επιλογή ενός ανθρώπου που θα ταιριάζει απόλυτα στην αισθητική, τις ανάγκες και τη φιλοσοφία της αντίστοιχης μικρής επιχείρησης.

Ένα Design Studio έχει ακριβώς αυτό που χρειάζεται μία επιχείρηση, από της μικρότερης μέχρι και της μεγαλύτερης και διεθνούς εμβέλειας. Προσφέρει ένα ολοκληρωμένο πακέτο υπηρεσιών και διαθέτει ένα πλέον οργανωμένο τρόπο για να εξυπηρετήσει τους πελάτες του, προσφέροντας τις υπηρεσίες του εξειδικευμένου προσωπικού. Διαθέτει με άλλα λόγια τους designer, το web-development, τη φωτογραφία και το content, όλα εκείνα τα απαραίτητα και εξίσου σημαντικά συστατικά για το άρτιο αποτέλεσμα.

Μια Agency αποτελεί την ακριβή, αλλά παράλληλα και απρόσωπη επιλογή. Θα πρέπει να σας επιλέξει εκείνη για να σας πουλήσει τη συνεργασία της, ή να μεταπωλήσει τις υπηρεσίες τρίτων.

 

Πώς μπορείτε να επιλέξετε;

Σίγουρα έχετε ταυτοποιήσει το σε ποιά βαθμίδα ταιριάζει καλύτερα η δική σας επιχείρηση, όμως τα περίπου 2.800.000 αποτελέσματα της διαδικτυακής αναζήτησης δεν έχουν περιοριστεί αρκετά για να μας προσφέρουν μία εύκολη επιλογή. Έτσι, αφού περιηγηθείτε στα πορτφόλια των υποψήφιων συνεργατών, αφού ακόμη – ακόμη ακούσετε και τις γνώμες ανθρώπων που έχουν συνεργαστεί μαζί τους, η δική σας αναζήτηση θα σας δείξει τους ανθρώπους εκείνους που μπορείτε να συνεργαστείτε μαζί τους, εκείνους που οι δημιουργίες τους και τα αποτελέσματά τους σας εμπνέουν εμπιστοσύνη. Τα πάντα κρίνονται όχι μόνο στο αποτέλεσμα, αλλά και στην πραγματική εφαρμογή του.